ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΥΧΙΑ :Παράγοντες που δημιουργούν και αναπαράγουν σχολική αποτυχία

του Γιώργου Αντωνίου

Εκπαιδευτικού Π.Ε.

 Στο άκουσμα της έννοιας  «σχολική αποτυχία» κανείς δε μένει αδιάφορος. Ο καθένας σκύβει στις  αναμνήσεις του, ευχάριστες ή δυσάρεστες, όπου ανακατεύεται η λύπη, η    νοσταλγία και κάποτε η πικρία. Υπάρχουν κάποιοι που η σχολική αποτυχία δεν τους εμπόδισε να πετύχουν στη ζωή τους και που παινεύονται γι’ αυτό, κάποιοι άλλοι που δεν την ξεπέρασαν εύκολα κι εκείνοι που δεν τη γνώρισαν ποτέ.

 Διαβάστε περισσότερα 


 

Σημαντικότητα των δύο φορέων αγωγής για τα παιδιά (οικογένεια-σχολείο) και ανάγκη άμεσης συνεργασίας τους για την επίλυση προβλημάτων

                                                                                                  του  Πλαϊνού Γεωργίου

                                                                                                    Εκπαιδευτικού Π.Ε.

Συχνά ακούμε να αποκαλείται η σύγχρονη εποχή ως αντιφατική και αμφιλεγόμενη. Κι αυτό γιατί μέσα της εμφιλοχωρείται μια πολύ σημαντική αντίθεση. Από τη μια, οι τεχνολογικές ανακαλύψεις και η επιστημονική πρόοδος που έχει συντελεστεί σε όλους τους τομείς της έρευνας, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης για την θεαματική ανάπτυξή της και από την άλλη διέπεται από μια βαθιά κρίση αξιών, σημάδια της οποίας εμφανίζονται σε πολλές κοινωνικές εκφάνσεις.

 Διαβάστε περισσότερα 


 

 Κοινωνιολογική προέκταση των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών, η εξέλιξή τους και πιθανοί τρόποι αντιμετώπισής τους. 

                                                                                                     του  Πλαϊνού Γεωργίου

                                                                                                       Εκπαιδευτικού Π.Ε. 

Με την είσοδο του παιδιού σε ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα, δημιουργείται αυτόματα ένα διπολικό σύστημα αγωγής, στο οποίο συμμετέχουν δύο ομάδες παιδαγωγών, οι οποίοι και ασκούν επίδραση στο παιδί: οι γονείς ως φυσικοί παιδαγωγοί και οι εκπαιδευτικοί ως επαγγελματίες. Η επιτυχία στη διαπαιδαγώγηση, τη σχολική πορεία και την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων κατά τη διάρκεια της διαδρομής στο σχολείο εξαρτάται από τη γνήσια συνεργασία ανάμεσα στις δύο αυτές ομάδες παιδαγωγών.

  Διαβάστε περισσότερα